Gyerekbarát Csillaghegy

Közösségi tervezés és forgalomcsillapítási koncepció alkotás
2024 nyara

Ha autóforgalomra tervezünk, egyre több autó lesz

A jelenséget a Land-Use Transport feedback cycle-nak, azaz a Közlekedés és Területhasználat hatás-ellenhatásainak hívják

Hogyan alakulhatott ki az, hogy a pár éve kertvárosba költözött lakosok, már a kertvárosban sem érzik magukat biztonságban az autóforgalomtól?

Mit próbálunk elérni a forgalom csillapításával?

III. kerület Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata célul tűzte ki, hogy biztonságosabbá és élhetőbbé teszi a kerület kertvárosias területeit.

E törekvés nyomán kaptunk felkérést, hogy a III. kerület, Csillaghegy városrész, Batthyány utca – Árpád utca – Pünkösdfürdő utca – Királyok útja – Mátyás Király út által határolt terület gyalogos- és kerékpárosbarát átalakítását elvégezzük.

 

Mik a gépjárművel való közlekedés alternatívái?

Milyen lehetőségei vannak a csillaghegyi lakosoknak, ha nem autójukat használják?

  • vonzóbb lakhatás?

  • közlekedésbiztonság?

  • köztérhasználat?

  • mama-taxik csökkenése?

  • függetlenül közlekedő-játszó gyerekek?

  • légszennyezés csökkentése?

Elérhetőség

  • Gyalogos és közösségi elérés 60 perc alatt

    Ha Csillaghegyen gyalogosan vonzó közlekedni, mekkora elérése van egy lakosnak a közösségi hálózattal

  • Kerékpár és közösségi elérése 60 perc alatt

    Ha Csillaghegyen vonzó a kerékpár+közösségit használni, többszörösére nő az elérhető helyszínek/fukciók/munkahelyek/lakosok száma.

Ha Csillaghegyen belül vonzóbb nem autót használni, akkor gyermekeink is biztonságosan közlekedhetnek iskolába

Azt tudtad, hogy az iskolák előtt kb. 3-szor rosszabb a levegő, mint a szomszédos utcákban? A különbség az osztályteremben is mérhető.

Kik használják a lakóutcákat?

Kék: helyi lakos

Rózsaszín: látogató

A terület forgalma

Mobil telefonok applikációjából származó adathalmazunk ugyan nem reprezentatív, de jól szemlélteti a helyi lakos és látogatók különbségének arányát.

Mit ajánlunk?

  • Átmenő forgalom megszűntetése

  • Autócsökkentett útvonalak - alternatív közlekedési hálózat kialakítása

  • Közzösségi terek kialakítása

Tervezés folyamata: