Csarnok negyed

Fő célok:

Fő célkitűzésünk a Csarnok negyeden áthaladó autós forgalmi terhelés csökkentése volt. Az igény a változásra mind lakossági, mind kerületi oldalról megfogalmazódott, ugyanis a jelentős autós forgalom nagyban hozzájárult a sűrű beépítettséggel rendelkező városrész élhetőségi mutatóinak csökkenéséhez. A Csarnok negyedben végzett elemzéseink és az ezek alapján elkészített javaslat mind egyéni vizsgálatokon, például szenzoros forgalomszámláláson, mind társadalmi konzultáción alapultak. A lakosoknak lehetőséget adtunk értékelni, kommentelni az általunk kidolgozott javaslatokat, ezzel erősítve a helyi közösség és a közterületek, mint közös tulajdon érzetét.

A Csarnok negyedben több komplex problémával kellett foglalkoznunk. A helyiek lakókörülményeinek javítása érdekében a kelet-nyugat és észak-dél irányú átmenő forgalmat is csökkenteni szerettük volna.

Ennek megfelelően a József utcában több olyan rész is lesz, ahol gépjárművel nem lehet majd áthaladni. Ezekre a területekre kisebb terecskéket tervezünk, illetve dedikált kerékpársáv létrehozásával szeretnénk erősíteni az aktív közlekedési formákat. Nagyobb forgalmú szakaszokon a kerékpársáv a gyalogos és a parkolósáv között lesz elvezetve.

Hasonló elgondolásból a Bérkocsis utca forgalmi iránya is megváltozik a Tolnai Lajos és Fecske utcák között. A Víg utcát megfordulásra használó József körúti forgalmat is kiszorítjuk a Víg utca irányának Csarnok mögötti megfordításával.

A gépjárműforgalom lassítása érdekében a kereszteződések között váltakozó parkolással és elhúzásokkal segítjük a megfelelő sebesség választását, azaz a gépkocsiknak kis kitérőt kell tenniük, miközben áthaladnak az utcán.

Mivel elsődleges célunk a gyaloglás és kerékpározás vonzóbbá tétele, a kényelmesebb gyalogos átkelés érdekében szűkítjük a fordulóíveket és a negyed minden utcája újra kerékpározható lesz két irányban.

Mivel a József utca mellett a Német utca is fontos kerékpáros folyosóvá válik, az ellenirányú kerékpározást külön ebben az esetben is kerékpársávval támogatjuk, melyet több helyen szintén a parkolósáv mögött vezetünk el.

Főbb műszaki tartalom:

  • Gyalogosbaráttá fejlesztett kereszteződések száma: 15

  • Kerékpárral új, kétirányú szakaszok: 33 szakasz

  • Gépjárműforgalmi irányok változása: 7 szakasz

  • Gépjárműforgalmi szűrő: 2 db

  • “Járdafelszabadítás”, járdán való parkolás megszüntetése: 35 jármű

  • Összesen megszűnő parkolóhelyek száma: 61 jármű

Magdolna utca kereszteződéseinek forgalomcsillapítása

Nagy Fuvaros utca forglomcsilapítási terve

József utca forgalomcsillapítási terve