
Gyerekbarát Csillaghegy
Közösségi tervezés és forgalomcsillapítási koncepció alkotás
2024 nyara
Ha autóforgalomra tervezünk, egyre több autó lesz
A jelenséget a Land-Use Transport feedback cycle-nak, azaz a Közlekedés és Területhasználat hatás-ellenhatásainak hívják
Hogyan alakulhatott ki az, hogy a pár éve kertvárosba költözött lakosok, már a kertvárosban sem érzik magukat biztonságban az autóforgalomtól?
Mit próbálunk elérni a forgalom csillapításával?
III. kerület Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata célul tűzte ki, hogy biztonságosabbá és élhetőbbé teszi a kerület kertvárosias területeit.
E törekvés nyomán kaptunk felkérést, hogy a III. kerület, Csillaghegy városrész, Batthyány utca – Árpád utca – Pünkösdfürdő utca – Királyok útja – Mátyás Király út által határolt terület gyalogos- és kerékpárosbarát átalakítását elvégezzük.
Mik a gépjárművel való közlekedés alternatívái?
Milyen lehetőségei vannak a csillaghegyi lakosoknak, ha nem autójukat használják?
vonzóbb lakhatás?
közlekedésbiztonság?
köztérhasználat?
mama-taxik csökkenése?
függetlenül közlekedő-játszó gyerekek?
légszennyezés csökkentése?
Elérhetőség
-
Gyalogos és közösségi elérés 60 perc alatt
Ha Csillaghegyen gyalogosan vonzó közlekedni, mekkora elérése van egy lakosnak a közösségi hálózattal
-
Kerékpár és közösségi elérése 60 perc alatt
Ha Csillaghegyen vonzó a kerékpár+közösségit használni, többszörösére nő az elérhető helyszínek/fukciók/munkahelyek/lakosok száma.
Ha Csillaghegyen belül vonzóbb nem autót használni, akkor gyermekeink is biztonságosan közlekedhetnek iskolába
Azt tudtad, hogy az iskolák előtt kb. 3-szor rosszabb a levegő, mint a szomszédos utcákban? A különbség az osztályteremben is mérhető.
Kik használják a lakóutcákat?
Kék: helyi lakos
Rózsaszín: látogató
A terület forgalma
Mit ajánlunk?
Átmenő forgalom megszűntetése
Autócsökkentett útvonalak - alternatív közlekedési hálózat kialakítása
Közzösségi terek kialakítása