Elérhetőség
Kik hajtanak át?
Kérdőív
Tervezési folyamat
Várható eredmények
Koncepció terv

Gyerekbarát Csillaghegy

Közösségi tervezés és forgalomcsillapítási koncepció alkotás
2024 nyara
Oszd meg tapasztalataidat!

Ha autóforgalomra tervezünk, egyre több autó lesz

A jelenséget a Land-Use Transport feedback cycle-nak, azaz a Közlekedés és Területhasználat hatás-ellenhatásainak hívják

Hogyan alakulhatott ki az, hogy a pár éve kertvárosba költözött lakosok, már a kertvárosban sem érzik magukat biztonságban az autóforgalomtól?

Kutatás

Mit próbálunk elérni a forgalom csillapításával?

III. kerület Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata célul tűzte ki, hogy biztonságosabbá és élhetőbbé teszi a kerület kertvárosias területeit.

E törekvés nyomán kaptunk felkérést, hogy a III. kerület, Csillaghegy városrész, Batthyány utca – Árpád utca – Pünkösdfürdő utca – Királyok útja – Mátyás Király út által határolt terület gyalogos- és kerékpárosbarát átalakítását elvégezzük.

 
Oszd meg tapasztalataidat!

Mik a gépjárművel való közlekedés alternatívái?

Milyen lehetőségei vannak a csillaghegyi lakosoknak, ha nem autójukat használják?

  • vonzóbb lakhatás?

  • közlekedésbiztonság?

  • köztérhasználat?

  • mama-taxik csökkenése?

  • függetlenül közlekedő-játszó gyerekek?

  • légszennyezés csökkentése?

Elérhetőség

  • Gyalogos és közösségi elérés 60 perc alatt

    Ha Csillaghegyen gyalogosan vonzó közlekedni, mekkora elérése van egy lakosnak a közösségi hálózattal

  • Kerékpár és közösségi elérése 60 perc alatt

    Ha Csillaghegyen vonzó a kerékpár+közösségit használni, többszörösére nő az elérhető helyszínek/fukciók/munkahelyek/lakosok száma.

Elérhetőség
Kik hajtanak át?
Kérdőív
Tervezési folyamat
Várható eredmények
Koncepció terv

Ha Csillaghegyen belül vonzóbb nem autót használni, akkor gyermekeink is biztonságosan közlekedhetnek iskolába

Azt tudtad, hogy az iskolák előtt kb. 3-szor rosszabb a levegő, mint a szomszédos utcákban? A különbség az osztályteremben is mérhető.

Mi az az iskola utca

Kik használják a lakóutcákat?

Kék: helyi lakos

Rózsaszín: látogató

A terület forgalma

Mobil telefonok applikációjából származó adathalmazunk ugyan nem reprezentatív, de jól szemlélteti a helyi lakos és látogatók különbségének arányát.
Oszd meg tapasztalataid!
Elérhetőség
Kik hajtanak át?
Kérdőív
Tervezési folyamat
Várható eredmények
Koncepció terv

Mit ajánlunk?

  • Átmenő forgalom megszűntetése

  • Autócsökkentett útvonalak - alternatív közlekedési hálózat kialakítása

  • Közzösségi terek kialakítása

Tervezés folyamata:

Oszd meg tapasztalataidat!