Magdolna negyed

Fő célok: 

Fő célkitűzésünk a Magdolna negyeden áthaladó autós forgalmi terhelés csökkentése volt. Ennek a kezdeményezésnek a középpontjában a városrész fő tengelyét jelentő Magdolna utca állt. Az igény a változásra mind lakossági, mind kerületi oldalról megfogalmazódott, ugyanis a jelentős autós forgalom nagyban hozzájárult a sűrű beépítettséggel rendelkező városrész élhetőségi mutatóinak csökkenéséhez.

A fókuszterület mélyreható megismeréséhez, és a fő konfliktusok feltárásához több elemzéstechnikai módszert is alkalmaztunk. Kihelyezett forgalomszámláló szenzorokkal mértük fel a kerületre jellemző forgalmi viszonyokat, illetve törekedtünk a helyi lakosság bevonására is, ez közösségi tervezés keretein belül valósult meg. Méréseink következtében az alábbi konkrét megoldásokra tettünk javaslatokat: a Dankó utca a Mátyás tértől való egyirányúsítása a gépjárművek számára, a Magdolna utca Lujza utcai, Dankó utcai és Koszorú utcai kereszteződéseiben kötelező fordulási irány meghatározása. Ezeket a változtatásokat felfestésekkel, növénykonténerek és elasztikus pollerek kihelyezésével tettük egyértelművé.

A fentebb említettek mellett további, kisebb beavatkozásokat is elvégztünk. A lassabb gépjárművezetés elősegítése érdekében szűkítettük a forgalmi sávot, aminek köszönhetően több tér marad a parkolásra, ennek következtében minden utcában megszüntettük a járdán való parkolást. A gépjárművel közlekedőket kérjük, hogy fokozottan figyeljenek arra, hogy a kijelölt parkolósávon belül parkoljanak, főleg, ha nagyobb gépjárművet tartanak fenn.

A nagyobb kereszteződésekben is szeretnénk segíteni a gyalogosok közlekedését, például a Kálvária tér szélesebb járdafelületeket és járdaszigeteket kap a keresztezés megkönnyítésé érdekében.

A Magdolna negyedben látványos forgalom csökkenést figyeltünk meg az új forgalmi rend október 25-i bevezetése óta. Volt ahol felére, volt ahol negyedére esett vissza a gépjármű forgalom, viszont a Karácsony Sándor utcában, csúcsidőben a korábbiaknál nagyobb torlódásokat tapasztalunk, mert továbbra is a Fiumei út elkerülésére szolgál, ahogy korábban az egész negyed. Több pozitív visszajelzést is kaptunk, de természetesen vannak nehézségek is. Ezek elkerülhetetlenek egy ilyen változásnál, és folyamatos felülvizsgálatok mellett bízunk benne, hogy hamarosan beáll az új forgalmi rend és mindenki számára biztonságosabb és élhetőbb lesz a negyed.

Főbb műszaki tartalom: 

  • Gyalogosbaráttá fejlesztett kereszteződések száma: 6 db

  • Kerékpárral használható új, kétirányú szakaszok: 13 szakasz

  • Gépjármű forgalmi irányok megváltozása: 6 db

  • Gépjármű forgalmi szűrő: 3 db

  • Járdafelszabadítás, azaz járdán való parkolás megszüntetése: 306 db

  • Összesen megszűnő parkolóhelyek száma: 23 db


Ha szeretne többet megtudni a Magdolna negyedben történt forgalomszámlálásról és az elért eredményekről, akkor kattintson ide!


Magdolna utca kereszteződéseinek forgalomcsillapítása

Lujza utcai kereszteződés

Karácsony Sándor utcai kereszteződés

Dankó utcai kereszteződés

Koszorú utcai kereszteződés

Magdolna utca - Karácsony Sándor utca kereszteződés gyalogosbarát fejlesztése

Magdolna utca - Népszínház utca kereszteződés gyalogosbarát fejlesztése

Magdolna utca - Dankó utca kereszteződés gyalogosbarát fejlesztése