Varsányi Irén utca a mi utcánk
A Főváros Budapest Restart programjához illeszkedve javasoljuk a Varsányi Irén utca gépjárműforgalom-csökkentését, -mentesítését, illetve az utca gyalogos forgalom előtt való megnyitását.
Az utcamegnyitás előnyei a teljesség igénye nélkül:
a helyi kiskereskedők, vendéglátók járvány utáni forgalmának biztosítása
a helyi gyalogos és kerékpáros közlekedők távolságtartásának biztosítása
a helyi lakosság közösségi formálása
kapcsolódó vállalkozások ösztönzése
a környék idegenforgalmi vonzerejének növelése (pl.: Várból turisták)
lokálpatriotizmus és önkormányzatiság alapjainak helyszín biztosítása
a gyerekek szabad, autonóm mozgásának megteremtése
fenntartható életmód és fogyasztási szokások támogatása
Jelenlegi állapot problémái:
Megnövekedett áthaladó gépjármű- és kerékpáros forgalom
Nehéz parkolóhelyet találni
Szűk járdák: nincs lehetőség tartani a biztonságos távolságot:
a gyalogosok,
a kerékpárosok,
és a teraszok vendégei között
A parkoló autók elveszik a területet a kerékpársávtól, illetve a járdahasználattól
A forgalmi rend köröző forgalmat engedélyez
Megoldási lehetőségek:
1. Köztérmegnyitások
Ez a koncepció a Varsányi Irén utca két szakaszának gyalogos-kerékpáros zónává alakításán alapul. A lezárt szakaszok teraszként, játszótérként működhetnek, míg a többi szakasz továbbra is elérhető maradna az autóforgalom számára.
Várható változások:
A Jurányi és Erőd, illetve a Szász Károly és a Kapás utca közti szakaszok részlegesen gyalogos-kerékpáros zónává alakulnak
A járdáról lekerülő kerékpársávval a járda 1.4-ről 3.5 méter szélesre bővíthető
A széles járdán teraszok számára új területek nyílnak
Jurányi és Erőd közötti, és Szász-Kapás közötti szakasz részlegesen gyalogos-kerékpáros zóna
Az érintett szakaszokra a behajtás csak célforgalomnak engedélyezett
135 fokos parkolással +20 helyet lehet kialakítani a Szász Károly és Erőd utcákban
Összesen kb. 10 gépjármű-parkolóhely szűnik meg, de a Horvát utcában lehetőség van 25 parkolóhely kialakítására
A portál nem támogatja a Safari böngészőt.
2. Párhuzamos parkolás
Ez a koncepció a Varsányi Irén utca parkolási rendjének megváltoztatásán alapul. Ha kizárólag párhuzamos parkolás valósulna meg, a kerékpársáv lekerülhetne a járdáról. A járdát így végre nyugodt sétálásra és teraszok kialakítására is lehetne használni.
Várható változások:
A járdáról lekerülő kerékpársávval a járda 1.4-ről 3.5 méter szélesre bővíthető
A széles járdán teraszok számára új területek nyílnak
Az érintett szakaszokra behajtás csak célforgalomnak engedélyezett
A Szász Károly utca menetiránya megváltozik
135 fokos parkolással +20 helyet lehet kialakítani a Szász Károly és Erőd utcákban
A párhuzamos parkolás miatt 20-25 parkolóhely szűnik meg, de a Horvát utcában lehetőség van 25 parkolóhely kialakítására
A portál nem támogatja a Safari böngészőt.
3. Köztérmegnyitás a Jurányi - Erőd közötti szakaszon
Ez a koncepció a Jurányi és Erőd utca közötti szakasznak gyalogos-kerékpáros zónává alakításán alapul. A lezárt szakasz teraszként, játszótérként működhetne, míg a többi szakasz továbbra is elérhető maradna az autóforgalom számára.
Várható változások:
A Jurányi és Erőd utca közti szakasz részlegesen gyalogos-kerékpáros zónává alakul
A járdáról lekerülő kerékpársávval a járda 1.4-ről 3.5 méter szélesre bővíthető
A széles járdán teraszok számára új területek nyílnak
Az érintett szakaszokra a behajtás csak célforgalomnak engedélyezett
A Szász Károly és az Erőd utca déli szakaszának menetiránya megváltozik
135 fokos parkolással +20 helyet lehet kialakítani a Szász Károly és Erőd utcákban
A déli oldalon 90 fokos parkolással +5-7 parkolóhely alakítható ki (a kerékpársávval együtt 5 méter kihajtási tér áll rendelkezésre)
Az északi oldalon megszüntetett parkolással 15-17 parkolóhely szűnik meg
135 fokos parkolással +20 helyet lehet kialakítani a Szász Károly és Erőd utcákban
Az parkolóhelyek száma nem változik, sőt, a Horvát utcában lehetőség van további 25 parkolóhelyet kialakítására
A portál nem támogatja a Safari böngészőt.